Fortsättning på modellhistorien

Processed with VSCOcam with t1 preset

Processed with VSCOcam with t1 preset

Processed with VSCOcam with t1 preset

Processed with VSCOcam with t1 preset

Processed with VSCOcam with t1 preset

”You have been defeated in an election”. Detta stod det i mejlet jag fick nyss angående den modellaudition jag var på för klädmärket Margaret Howell. Intressant ordval tyckte jag. Ganska brutalt. Besegrad alltså. Det var bara den mörka och tillgjorda TV-spelsrösten som saknades. ”Game over” liksom.

Men då är det ju himla tur att jag har ett självförtroende som är lika ogenomtränglig som hundra soldaters rustningar tillsammans! Ehrm… Eller det är alla fall starkt nog för att jag som förlorare ska lyckas ta mig överlevande ur denna grymma kamp om rampljuset i Tokyos modeindustri.

Men då undrar ju ni så klart vem den söta bonnetösen ni ser ovan är? Jo det är ju jag så klart! Det är alltså ett annat modelljobb jag fick via en kollega från ambassaden. Svensk kläddesign. Denna gången behövde jag inte gå på någon audition då det enda kriteriet var ”att se svensk ut” (antar att mitt blonda hår räknades in i denna snäva och exkluderande definition av ”svenskhet”).

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att modellgrejen nog inte var något för mig. Men det var ju kul att prova.

Lämna en kommentar