Inbrottstjuven i badmössa

Badmössa

Återigen söndag och detta är vad jag än så länge har uträttat:

  • Vaknat irriterande tidigt, klockan åtta, trots att jag inte hade kommit i säng förrän halv tre i natt
  • Planerat mitt framtida entreprenörskap (hemlis än så länge vad jag har i kikarn då min partner ännu inte vet om att hon är min partner…)
  • Kollat i en skoaffär på jakt efter svarta vans men fick det vanliga svaret på min fråga om större skostorlekar här i Japan ”Sorry but this is our largest size”. Tyck synd som mina stora fötter
  • Lagat lunch och åt så mycket mat att jag nu blev sängliggandes på obestämd framtid
  • Provat pojkvännens badmössa och badglasögon (bildbevis ovan) varpå han skrattade och sa att jag såg ut som ”en riktig inbrottstjuv”. Jag höll väl inte helt med då jag sällan föreställer mig inbrottstjuvar med badmössor. Men vem vet, badmössan kanske gör att tjuven blir snabbare då luftmotståndet blir mindre?

Planerna för kvällen:

  • GÅ PÅ DIRTY LOOPS KONSERT!!!!! Fick träffat dem igår när de kom till ambassaden tillsammans med managern Andreas Carlsson för att delta i ambassadens musikevent och möta japansk press. Eventet gästades även av Abba-Björn över skype. Ja ni läste rätt! JAG (tillsammans med 80 andra i rummet, dock en oviktig detalj) HAR SKYPAD MED ABBA-BJÖRN! Där blev ni allt lite avis va Mamms och Papps?

10391385_10152091185108483_3948000978749128526_n

Bild på mig och min trevliga ambassadkollega från musikeventet igår kväll.

Lämna en kommentar