Hemma

Processed with VSCOcam with g3 preset

Processed with VSCOcam with t1 presetDet är en speciell känsla att komma hem till Strömstad när en varit borta länge. Gud vad jag älskar denna stad. Fast jag hade nog inte velat bo här permanent. Hade jag gjort det hade jag ju inte fått uppleva denna härliga känsla av att återvända hem!?

I sommar ska jag vara heeeeelt ledig. Sommarlov alltså. WAAAHH!! Sist jag hade sommarlov var jag 13 år, så jag tycker faktiskt jag förtjänar lite lata dagar. Min syster frågade igår om jag hade några särskilda planer för sommaren. Även fast hon inte sa det rakt ut är jag ganska säker på att frågan bottnade i  en oro över att jag skulle komma att bli uttråkad av all min lediga tid. Hon vet ju lika väl som jag att jag annars alltid har hundrafemtio bollar i luften samtidigt. På hennes fråga svarade jag i alla fall att jag hade en del planer, men ”oplanerade” sådana. Så som att hänga med kompisar, gå promenader, bada (om det blir lite varmare…), äta glass, grilla, umgås med familjen, åka till sommarstugan, hjälpa till i huset,  och kaaaaanske även träna en skvätt (har inte tränat på 1 1/2 år…). Det låter väl som bara roliga saker väl? Inte kommer väl jag bli uttråkad!  Najjj!!

Ikväll kunde jag pricka av första grejen på min ”att göra lista” då det blev grill på altanen.  Mmm… Härligt att vara tillbaka i Sverige igen.

Lämna en kommentar