Det heter ”Dator” inte ”Data”

 

IMG_1197

IMG_1198

Stirrar argt på min så fruktansvärt långsamma jobbdator. Egentligen förstår jag inte hur jag har stått ut nu i snart fem månader? Ibland tar det seriöst hundratusen år för den att göra det jag vill, så som att öppna Office Word eller bara att stänga ner en ynka liten flik i webläsaren. Och när det går som trögast ger den alltid ifrån sig ansträngt *krrrrnnnnn*-ljud för att låta mig veta att den ”tänker” eller ”klicka nu för helvete inte på något mer annars krashar jag!”. Kill me.

En annan frustrerande grej med denna dag är min oroliga mage. Har blivit tvungen att lämna mitt kontor för att springa på toaletten flera gånger under dagen. Tror inte den japanska maten har varit helt optimal för mig som glutenintolerant. Det är nog tur att jag snart ska hem igen. Men det positiva med de många toalettbesöken idag var ju förstås att datorn då fick tid på sig att ladda färdigt…

Lämna en kommentar